12 aprilie 2021

0 comentarii

30 de gustari sanatoase pentru copii mofturosi sau nu

Articol scris de Luiza C. pe data de 12/04/2021

Durata articol: minute


[OFERTA ZILEI] Primesti sfaturi si resurse premium direct la tine pe mail cu mai putin de 1 LEU pe zi. Apasa aici ca sa incepi chiar de saptamana viitoare!

Copiii au nevoie de gustari? Cu siguranta. Ritmul de hranire al copiilor este diferit, dar indiferent de cat de mofturosi sunt, daca esti in parc sau acasa, un lucru cu siguranta l-ai observat: copilul vrea sa rontaie ceva si de multe ori schimba mesele in gustari. Haideti sa vedem cum putem profita de asta si sa oferim copiilor gustari care sa ii faca fericiti pe ei, dar si pe voi.

Chiar si cei mai cuminti dintre ei pot fi distrasi, dar ca principale reguli cand le oferi o gustare ar trebui sa fie cele de mai jos:

-  ofera varietate si colorit

Un biscuite poate fi bun, dar poate fi si mai atragator daca se afla langa o bucata de mar, o capsuna sau cateva boabe de strugure

- foloseste-te de preferintele copilului (adauga ceva crocant)

Multi copii prefera alimentele crocante cum ar fi niste covrigi, un castravete sau un morcov. Foloseste-te de asta mai ales daca nu prea le prefera la masa. Nu stii ce preferinte are copilul? Uite aici o fisa care sa te ajute!

- taie alimentele in diverse forme

Copiilor le plac formele si daca nu ai mare succes cu fructele sau legumele, foloseste diverse forme pentru a le taia (stelute, cerculete, patrate etc) sau deseneaza anumite animale care stii ca ii plac. Poti face gargarite din capsuni sau furnici cu niste bete de telina si unt de arahide.

Vrei sa inveti mai multe despre gustarile copiilor?

Afla in noul meu curs!

- siguranta copilului e cea mai importanta

Fii atenta la alimentele care au risc mare de inec si cel mai bine ar fi sa eviti sa i le dai cand esti afara, alearga sau nu sta linistit intr-un scaun (inclusiv cel auto).

  • popcorn
  • nuci intregi
  • bomboane
  • fructe si legume rotunde

Pentru un plus de siguranta citeste si acest ghid despre cum sa previi inecul la copii - cu siguranta te va ajuta sa intelegi mai bine fenomenul.

Uite cateva sugestii de gustari sanatoase pentru copii

Bogate in proteine

  1. iaurt grecesc. evita iaurturile cu fructe (au extra zahar) si taie tu cateva bucati de fructe proaspete sau adauga putina miere
  2. unt de arahide. perfect pe un biscuite sau covrig
  3. bucati de branza sau tofu. soia este delicioasa si foarte nutritiva
  4. smoothie-uri. folositi ca baza lapte sau iaurt si adaugati o banana, fructe congelate sau spanac si telina.
  5. oua fierte. eu folosesc cu succes oua de prepelita, sunt delicioase!
  6. biscuiti de casa sau clatite.

Bogate in grasimi sanatoase

  1. iaurt grecesc cu mix de nuci sau seminte. le poti macina si sa le adaugi dupa preferinte: nuci, migdale, chia, seminte de in si susan.
  2. avocado. felii sau sub forma de quacamole este o sursa de proteine excelenta.
  3. branza. e buna in orice forma, la noi preferate sunt mozarella si parmezanul.
  4. masline. oricum-oriunde sunt salvare inclusiv in concediu/vacanta!

Perfecte in parc

  1. bete de morcov sau castravete
  2. covrigei
  3. hummus si biscuiti sarati
  4. felii de mar
  5. kiwi
  6. cornuri cu gem
  7. briose

Gustari pentru calatorii si vacante

Apar destule situatii in care ai nevoie sa iei ceva gustari cu tine sau sa le pui micutului in rucsac. De fapt, deja dupa varsta de 1 an nu poti pleca fara!

Ai mai jos cateva sugestii care sunt bune inclusiv pentru momentele cand copiii fac "schimb" - e bine sa stiti de acest lucru si sa evitati sa le puneti la pachet alimente cu potential alergen (nuci, unt de arahide etc).

  1. quesadillas cu mozzarella
  2. fructe uscate (caise, mango, fulgi de cocos, mar etc.)
  3. biscuiti
  4. salata de paste
  5. hummus
  6. broccoli
  7. chips de cartof dulce
  8. iaurt
  9. felii de castravete
  10. masline
  11. chips de orez sau linte

Tine minte ca toddlerii au apetit diferit si nevoi diferite. Unii dintre ei sunt agitati si nu mananca legume, iar altii prefera doar lactate pentru mult timp dupa intarcare. Incearca sa il urmaresti sa vezi ce anume ii place, sa te adaptezi orarului si preferintelor lui: unii prefera chestii colorate, altii crocante sau dulci.

Aceste semne sunt benefice pentru a-i concepe un meniu cu care sa fi prieten si te ajuta enorm si pe tine!

Daca inca iti este greu sa te planifici cu gustarile si cu meniul micutului tau, te invit sa descoperi noul meu model de planificare a meniului pentru copii. Sunt sigura ca te va ajuta sa fii mai organizata si sa gatesti mai rapid si mai sanatos!

Daca ai nevoie de ajutor, gasesti aici o lista cu 25 de Alimente pentru Copii Mofturosi care sa te ajute sa vii cu idei noi de meniuri - bune chiar si in vacanta! 

Sa auzim de bine!


Ti-a placut acest articol? Da-l mai departe #mofturosilamasa


Luiza C.

luiza c

Pasionata de gatit. Mama si blogger.

Cred ca orice mama isi poate invinge frustrarile cand vine vorba de a gati pentru copilul ei si de a crea o baza pentru un stil de alimentatie sanatos.

Am pus in acest blog experienta mea legata de un copil mofturos care m-a facut sa inteleg ca a gati inseamna mai mult decat o carte de bucate si niste retete speciale pentru copii. Sper sa te ajute si pe tine!

Citeste pe aceeasi tema:

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}
>

 ESTI PREGATIT PENTRU UN NEWSLETTER #NEMOFTUROS? 

Bucura-te de momentele complicate, reale si amuzante ale vietii de parinte cu sfaturi practice direct la tine pe mail. Fara SPAM, doar educatie alimentara.